Harley Davidson modellen in 2018

1
305
Harley Davidson modellen in 2018

2018 wordt een groot jaar voor Harley-Davidson. De motordealer heeft onlangs in een serie van persberichten zijn planning voor het volgende jaar bekend gemaakt.

De Milwaukee-Eight Engine

Alle motoren van het jaar 2018 worden verbeterd met een Milwaukee-Eight engine. Dit is een nieuwe motor van Harley-Davidson, die een 45-graden v-twin en pushrod valve met moderne technologie combineert. Sommige versies van de motor hebben vloeibare koeling. De naam komt van de geboorteplaats van Harley-Davidson, Milwaukee. De nieuwe motor werd geïntroduceerd in de 2017 Tour van Harley-Davidson, inclusief de Road Glide Special en de Street Glide Special motoren. De Milwaukee-Eight is een grote verbetering ten opzichte van oudere motoren, met vier kleppen in elke cilinder voor een totaal van acht kleppen.

Het einde van de Dyna

De Dyna van Harley-Davidson is gepland om te verdwijnen in 2018. Dit specifieke model stond bekend als een manusje-van-alles en bestaat al 25 jaar. Gedurende die tijd hebben de Dyna modellen meer aanpassingen en verbeteringen ervaren dan enig ander Harley-Davidson model. In de huidige tijd heeft de Dyna het ongelukkige punt bereikt dat er geen verdere aanpassingen gemaakt kunnen worden om ze de andere modellen, en modellen van de competitie, bij te kunnen houden. Volgens rapporten worden er drie versies van de motor uitgebracht. De grootste is de 117 Milwaukee-Eight, met 1923 cc en 104 bhp. De tweede wordt de 114 Milwaukee-Eight, met 1869 cc. De laatste wordt de 107 Milwaukee-Eight, met 1746 cc en 92 bhp.

Softail in plaats van Dyna

Het bedrijf is van plan om alleen Softail cruisers uit te geven, een zet die nog nooit eerder gemaakt is. Harley-Davidson heeft bekend gemaakt dat het in totaal acht nieuwe modellen uitgeeft in 2018, allemaal voor Softail. Deze modellen zijn de Fat Boy, Fat Bob, Slim, Street Bob, Heritage Classic, Low Rider, Breakout en Deluxe. Drie van die modellen zaten origineel in de Dyna lijn- de Fat Bob, Low Rider en Street Bob. De Dynalijn vindt in 2017 zijn definitieve einde.

Acceleratie wordt een stuk beter

Volgens Harley-Davidson gaat de algemene acceleratie van 0-60 een stuk omhoog in de toekomst. Vooral bij de Milwaukee-Eight motoren van versie 107 tot 114 zal dit flink te merken zijn. Het frame van die motoren wordt ook lichter en stijver, wat een pluspunt is bij de algemeen zware motoren. Harley-Davidson claimt dat de motoren een daling hebben in gewicht van 34% vergeleken met vorig jaar. Het gemiddelde gewicht van Softail-modellen zou met 35 pond omlaag moeten gaan, wat ongeveer 16 kilo is.

Andere aanpassingen

Alle Softails van 2018 krijgen Daymaker Signature LED-lampen. Ook komen er nieuwe brandstoftanks in en is het gepland om alle Softail-modellen een USB-aansluiting bij het stuur te geven, samen met een sleutelloze ontsteking en een beveiligingssysteem dat geen sleutel vereist. Harley-Davidson is ook van plan om speciale 115-Anniversary versies uit te geven van bepaalde motoren, waaronder de Heritage Classic, de Fat Boy en de Breakout. Deze motoren krijgen speciale aanpassingen zoals een exclusieve kleur, speciaal zitvlak en speciale nummering.

 

1 REACTIE

Comments are closed.